4.6 C
Brno
Úterý, 28 března, 2023
DomůAuto MotoHyundai začíná odhalovat nový Ioniq 5, bude z něj stylový crossover

Hyundai začíná odhalovat nový Ioniq 5, bude z něj stylový crossover

Date:

Nenechte si ujít

Koncept zero waste můžete přenést i do kuchyně.

Domácnosti chtějí být bezodpadové. Bezodpadní životní styl proniká do běžného...

Cestovatel radí, kam vyrazit

Jadran a Středomoří nejsou jediná místa, kde si odpočinout...

Egypt a Jordánsko jsou dovolenkové ráje.

Nejkrásnější letoviska jsou na Sinajském poloostrově. Se zájmem rekreantů se...

Kde poznáte pravou tvář Toskánska?

Pravé Toskánsko přežívá na malebném venkově. Florencie, Siena, Lucca, Arezzo,...
- Komerční sdělení -časopis

Z nuly na sto zrychlí za 5,3 vteřiny.

Jednou z nejzajímavějších novinek Hyundaii pro letošní rok je samostatná modelová řada Ioniq. První vlaštovkou, která se již odhaluje, je elektrický crossover Ioniq 5.

Jedná se o první model, který obdrží novou platformu E-GMP určenou výhradně pro elektrické modely. Ioniq 5 designem vychází z konceptu 45, který se předvedl na autosalonu ve Frankfurtu na podzim 2019. Pozitivní ohlasy jej nyní dostaly do sériové výroby.

Výraznými hranami i tvarem karoserie auto odkazuje na první vlastní model značky – Hyundai Pony. Dříve jihokorejská automobilka vyráběla licenční Ford Cortina.

Linie pro původní Pony navrhlo v 70. letech italské studio Italdesign a postupně se rozjel export do celého světa, zejména do USA a později i do Evropy.

První generace přišla v roce 1974, proto měl koncept v názvu 45, aby připomněl výročí Pony nejen tvary.

Nový Ioniq 5 se od konceptu na první pohled příliš neliší. Ve štěrbině přední masky vidět nová světla Parametric Pixels, která mají připomínat dobu digitální. Poskládané jsou až z 256 pixelů. V podobném stylu je také zadní světelný podpis.

Detail z boku ukazuje velké 20palcové disky – zatím největší jaké se u elektrických Hyundai objevily. Kliky dveří by měly zůstat zapuštěné a vnější zpětná zrcátka nahrazují kamery.

Výrobce slibuje ultra rychlé nabíjení. Za pět minut Ioniq 5 získá dojezd 100 kilometrů. Z 10 na 80 procent se baterie nabije za 18 minut. Nebude také chybět možnost připojit spotřebiče do 230V zásuvky.

Přestože se nový Ioniq 5 tváří jako hatchback, automobilka jej řadí mezi kompaktní CUV respektive crossovery. Lze tak předpokládat, že bude mít pohon všech kol, přestože bližší informace o kapacitě baterie či výkonu zatím nejsou známy.

Známý je však už údaj o zrychlení z nuly na sto, Ioniq 5 to zvládne za 5,3 vteřiny. Na podrobnější představení auta si musíme počkat do světové premiéry v únoru.

Rodina Ioniqů se postupně rozšíří. Později přijde i Ioniq 6 – velká sportovně laděná limuzína vycházející z černého konceptu Prophecy a po ní i velké rodinné SUV Ioniq 7. Při vývoji se využije spolupráce s chorvatským výrobcem sportovních elektromobilů Rimac.

Nejnovější příběhy

- Komerční sdělení -pr článek