12.4 C
Brno
Sobota, 18 května, 2024
DomůAuto MotoJeden z nejbláznivějších volkswagenů historie se dočkal moderní verze

Jeden z nejbláznivějších volkswagenů historie se dočkal moderní verze

Date:

Nenechte si ujít

Výhody motokufrů a motobrašen na motocyklu

Motocyklové dobrodružství může být nejen vzrušující, ale i pohodlné,...

Striptérka v Ostravě na vás čeká striptýz, který je zárukou nezapomenutelné zábavy!

Striptérka Ostrava: Zážitek, který překračuje běžnou zábavu Když se řekne...

Rolety den a noc: Proč jsou skvělou volbou pro váš interiér?

Rolety den a noc jsou elegantní a funkční řešení...

Co jsou kanabinoidy a jak fungují?

Kanabinoidy představují látky, o kterých se stále častěji hovoří...

Zimní bruslení přináší radost z pohybu

Bruslení je krásná a zábavná aktivita, která nejenže přináší...
- Komerční sdělení -časopis

Z nápadité reklamy se stala legenda.

Psal se rok 1995, kdy Volkswagen spustil výrobu jednoho z nejbláznivějších aut ve své historii. Speciálním ho ovšem nedělala cenovka ani výkon, pouze jeho barva.

Řeč je o pestrobarevném Volkswagenu Polo Harlekin. Dnes je ceněnou sběratelskou raritou, ale na začátku byla pouze reklamní kampaň a žádné plány na sériovou výrobu.

V polovině devadesátých let přišel Volkswagen s novým systémem, který umožňoval zákazníkům přizpůsobit si auto na míru. Sestával ze čtyř základních bloků – pohon, úroveň výbavy, opce a barva.

Polo Harlekin původně vzniklo jako reklamní nástroj, každá barva měla symbolizovat jeden z těchto bloků. Vyrobeno bylo nejprve dvacet různobarevných aut, která byla vystavena u prodejců nebo využívána pro marketingové aktivity.

Reklamní auta u lidí vzbudila takový zájem, že Volkswagen se rozhodl tisíc kusů opravdu postavit a prodávat.

První série se u prodejců dlouho neohřála a nakonec jich vzniklo více než 3800.

Zajímavé je, že každé z nich začalo jako téměř obyčejné jednobarevné Polo. Následně se mezi čtyřmi různě lakovanými auty vyměnily díly podle určeného vzorce.

Původní barvu auta prozrazují prahy, střecha a motorový prostor. Pokud jste si takového harlekýna objednali, nikdy jste dopředu nevěděli, která kombinace vám přijde.

V roce 2020 pestré Polo oslavilo 25 let a nové Polo se stalo jedním z nejprodávanějších aut v Nizozemsku. Tamní importér se proto rozhodl při této příležitosti vytvořit moderní inkarnaci Pola Harlekina.

I když z barev devadesátá léta přímo cítit, překvapivě dobře svědčí i šesté generaci Pola. Tento kousek však nezůstal věrný tradičním výrobním metodám, jelikož vznikl v jediném kuse a použité barvy automobilka už dávno nenabízí.

Pokud by mělo takové Polo vzniknout z dnešní nabídky barev, asi by působilo o něco méně vesele. Kdoví, možná se při dostatečném zájmu opět dostane do výroby, podobně jako původní Polo Harlekin.


Redakce radí: Využijte moderní trendy a vylaďte interiér svého domu k dokonalosti. 


Nejnovější příběhy

- Komerční sdělení -pr článek